La Identitat Digital

Febrer 2015 – Si encara no teniu el vostre identificador digital, us convé tramitar-ho per poder fer determinats tràmits i guanyar temps i seguretat en les operacions amb les administracions públiques. L’idCAT o identificador digital assegura la integritat de les dades i la seva confidencialitat, doncs està emès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya.

A més de poder realitzar tràmits amb les diferents administracions còmodament des de casa, la identitat digital permet signar correus, documents electrònics i formularis web. Recordem que hi ha molts tràmits que requereixen aquest tipus de signatura per a garantir que les dades dipositades compleixen amb les garanties necessàries.

Si voleu saber quins tràmits administratius podeu dur a terme amb idCAT, entreu aquí 

Obtenir l’idCAT és gratuït i molt senzill:

– Es pot fer a través de la web www.idcat.cat, anant a l’apartat “Sol·licitud de certificat” i omplir les dades que se us demanaran.

– O personalment, es pot anar a alguns dels punts on es pot sol·licitar el certificat. A la Garrotxa ho podeu fer als ajuntaments d’Olot, Maià de Montcal, Sant Jaume de Llierca o al Consell Comarcal de la Garrotxa. Podeu consultar més punts a www.idcat.cat

Recordeu que si ja teniu una idCAT, però no la feu servir o no us funciona, la podeu revocar i demanar una de nova.

idCAT