La factura electrònica

Febrer 2015 – A partir del passat 15 de gener, les societats limitades que treballen per a l’Administració Pública, han d’emetre factures electròniques pels seus serveis.

Es tracta d’empreses que presten serveis per a ajuntaments, administracions autonòmiques o estatals, i també si treballen per a Mútues de la Seguretat Social o altres ens públics.

En el cas dels empresaris individuals o professionals, o si la factura de no supera els 5.000 euros i l’administració t’eximeix de l’obligació, no cal emetre factura electrònica.

Quins són els requisits de la factura electrònica?

La factura electrònica perquè sigui vàlida ha de garantir l’autenticitat del seu origen i la integritat del seu contingut. És per aquesta raó que la factura electrònica ha d’incorporar una signatura digital mitjançant un certificat digital.

Normalment, les factures electròniques es generen amb un programa que les generi, però en el cas que la seva societat no en disposi, pot consultar la web: www.facturae.gob.es i allà descarregar una aplicació gratuïta per a generar la factura electrònica en format facturae.

És important que, un cop generada la factura electrònica, aquesta es remeti a l’Administració Pública corresponent a través del punt d’entrada de factures electròniques que la pròpia administració tindrà a la seva web.

En relació a la resta de requisits de la factura i la seva conservació, les factures electròniques es regeixen per les mateixes normes que les factures tradicionals.

Si tens dubtes en relació a la facturació de la teva empresa, a Garrotxa Activa t’ajudem i et portem la comptabilitat. No dubtis en consultar-nos.

Les SL han de facturar electrònicament a les Administracions Públiques.
Les SL han de facturar electrònicament a les Administracions Públiques.